Eszter mami blogja

Úti élményeim a Nagy Testvérnél a SZU-ban. 1982.

13./ Felderítjük az üdülőhelyet.

2018. március 30. - Eszter Mami blogja

13./Felderítjük az üdülőhelyet. A szállodában mindenkit kétágyas szobákban helyeztek el. Kényelmesek szépek, tiszták voltak. Ahogy kipakoltunk másnap a szobaasszonyok már a fél ruhatárunkat meg akarták venni. Valamennyit adtunk el belőle, abban a biztos tudatban, hogy nem valószínű, hogy tudunk venni valamit a Rubelen. Mint említettem, étkezni egy külön álló kellemes étterembe jártunk, négyen ültünk egy asztalnál ahol végig vidám volt a hangulat. Rengeteget nevettünk, teljesen mindegy volt, hogy min egyszerűen jól éreztük magunkat. A reggelihez mindig kaptunk igazi kaukázusi kefirt, amilyet soha azóta, nem találtam itthon és magam készíteni gombával sem sikerült, nagyon finom volt. Reggeli után bejártuk az egész hatalmas üdülő komplexum területét. Akkora volt, mint egy kisebb város, boltokkal, szórakozó helyekkel. A tengerparti sétányon eljutottunk egy öböl széléig, ahol lezárták a tovább jutást kerítéssel. Az öbölbe beláthattunk ahol szép nagy villák sorakoztak, mint megtudtuk ezekekben üdült az egész moszkvai vezetés, bele értve a Párt Főtitkárt is. Akkor éppen Gorbacsov volt a soros. Néhányan eldöntöttük, hogy ebéd után megnézzük közelebbről Picundát a falut. A sorompóval és automatikus kapuval lezárt kijáraton a kitűzőnkkel kijutottunk, de felhívták a figyelmünket, hogy nagyon vigyázzunk rá, mert a nélkül nem tudunk vissza menni. A falu egy elég szegényes grúziai falu, apró házakkal, ritka terekkel. A szuterénben maghúzódó suszter műhely kirakatában ott pompázott a bekeretezett Sztálin kép, 30- évvel halála után. Ki lát bele az emberek lelkébe? Hamar rájöttünk, hogy semmi különös látnivaló nincs a faluban visszasétáltunk az „ elzárt kivételes területre „ és élveztük a nyarat. Délután busszal elvittek bennünket Szocsiba a fekete tenger egyik legszebb üdülőhelyére. Valóban szép a város, a tengerpart, ahol impozáns villák sorakoztak, a főhelyet egy csodálatosan szép park uralja. A különleges fák alatt fából faragott szobrokat csodálhattuk meg, amelyik közül sokat kiszíneztek. Gondoltuk itt biztosan tudunk valamit venni, de ezekben az években ugyan úgy nem volt semmi az üzletekben, mint Moszkvában. Megtaláltunk néhány többszintes üzletet, de vagy sorban állás volt nem tudtuk miért, vagy teljesen üresek voltak a polcok. Kellemes séta után hamar visszamentünk a szállodába. Este pedig felderítettük a szórakozó helyeket. Moziba nem akartunk beülni, színházi előadás akkor éppen nem volt, maradt az egyik Bár ahol táncolni is lehetett. A legjobb italokat lehetett rendelni elfogadható áron mégsem szoktunk ide. Maradtunk a parton felállított hatalmas Netpun szobor mellett, amit esténként körbe álltunk és jókedvűen megénekeltettünk. A 40 fős csoport egészen jól összekovácsolódott, senkit sem hagytunk magára. Különösen a szabad programoknál jöttünk rá, hogy jobban össze kell tartanunk, mint amikor csoportosan utaztunk, vigyáztunk egymásra. Érdekes hangulata volt ennek az egész üdülésnek, itt a nagy szabadság kellős közepén.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.